Ha
a német sajtó mintegy karmesteri intésre ráront valakire, és az összes
médiacsatornán a nap 24 órájában csak az illető mocskolását halljuk, nem
visszariadva a nyilvánvaló hazugságoktól, anélkül, hogy a
megrágalmazottnak egy csöpp esélye is lenne saját reagálását és
álláspontját az ügyben kifejteni, szinte biztosra vehetjük, hogy az
illetőnek csupán egy bűne van: Valamilyen módon sértette a németországi
status quo-t, az “Új Világrend” uralkodó világnézetét. A német sajtóban a
világ legtermészetesebb dolga, hogy írnak (rágalmaznak) valakiről,
anélkül, hogy az illetőnek lehetőséget adnának a reagálásra.

Tebartz-van Elst, limburgi püspök
Nincs ez másképp a fiatal, dinamikus, hitét és püspöki funkcióját komolyan vevő Tebartz-van Elst
püspök esetében sem. A püspököt 2008-ban nevezte ki XVI. Benedek
Limburgba. A püspökség évtizedek óta progresszív püspökök vezetése alatt
volt, így Tebartz-van Elstnek eleve nem volt könnyű dolga.
Első
hivatali cselekedeteinek egyike volt, hogy megregulázta Kollast, a
wetzlari dékánt, mert az illető nyilvánosan megáldott egy homoszexuális
párt egy katolikus templomban. A homoszexuálisok Németországban a szent
tehenekhez hasonló védettséget élveznek, Tebartz-van Elst a hagyományos
katolikus álláspontra hivatkozva túltette magát ezen. Evvel rögtön
halálos ellenségeket szerzett magának úgy egyházmegyéjében, mint a
világi sajtó részéről, amely attól fogva folytatta kampányát ellene. A
“Spiegel”, a “Welt”, a “Zeit”, stb. rendszeresen támadták a püspököt
mindenféle mondvacsinált ürüggyel (pl. tekintélyelvű vezetési stílus).
Második
halálos bűne az volt, hogy 2010-ben kinyilvánította,
összeegyeztethetetlen a katolikus hittel a tagság a “Donum Vitae”
egyesületben. Miről is van itt szó?
A
német jogrendszer sajátosságához tartozik, hogy csak azok a terhes nők
mehetnek művi vetélésre, akik igazolják, hogy részt vettek tanácsadáson,
mely tanácsadásnak az lenne a célja, hogy lebeszélje az illetőt az
abortuszról, alternatívákat vázoljon föl neki. Nos, a gyakorlatban
kiderült, hogy ezek a tanácsadó szervezetek nem vették komolyan az ilyen
irányú tanácsadást, egyszerűen leigazolták a nők számára, hogy részt
vettek rajta, sőt egyesek még bátorították is a terhes nőket a művi
vetélésre. A XX. század utolsó évtizedében a II. János Pál pápa hosszas
vita után megtiltotta a német egyháznak, hogy működtessen ilyen
egyesületeket. Ekkor alakult meg a katolikus civilek által működtetett
“Donum Vitae”szervezet, amely a pápai rendelkezés ellenére továbbra is
kiadta az igazolásokat.
Ezek után kapóra jöttek Tebartz-van Elst ellenségeinek a püspökségi központ újjáépítésének költségei.
Tény
és való, hogy a költségek elszaladtak. Evvel azonban a limburgi
püspökség nem állt egyedül, más püspökségnél is voltak hasonló
túlköltekezések. Csak abból senki nem csinált ügyet. A limburgi helyzet
megítélésénél tudni kell, hogy a püspök elődei a múlt század
hatvanas-hetvenes éveiben olyan bizottságokat hoztak létre a
kollegialitás és nyíltság jegyében, amelyeknek az lett volna a
funkciójuk, hogy szakmai szempontból segítsék a püspököt döntései
meghozatalánál. Nos, 2008-ban az építési ügyekért felelős bizottság a
szediszvakancia idején (a régi püspök már nem, az új még nem volt
hivatalában) döntött a püspökségi központ újjáépítéséről. Azaz
Tebartz-van Elstet kész helyzet elé állították.
Más
kérdés, hogy valószínűsíthető, hogy a püspök nem mutatott túl nagy
érdeklődést a pénzügyi kérdések iránt, illetve elfogadta civil
tanácsadóinak ajánlását. Erre szokták mondani, a püspök magas labdát
adott ellenfeleinek. Ma ezek a civil tanácsadók támadják a
legvérmesebben a püspököt pazarló politikája miatt. Ugyancsak nem verik
nagydobra a médiák, hogy a költségek elszállásának egyik fő oka volt,
hogy a kivitelezések során sziklás talajra bukkantak.
A
püspök ellenségeinek kapóra jött az új pápa demonstratív egyszerű
életvitele. A sajtó ekkor sebességet váltott a rágalmazásban.
Tizenötezer eurós fürdőkádról, arany kilincsekről hazudoztak. A
hangulatot annyira fölkorbácsolták, hogy a püspök Északrajna-Vesztfália
tartományban élő rokonságát gyilkossággal fenyegették meg.
Ami
az egészben a legszomorúbb, az a német püspökök hozzáállása az ügyhöz.
Körükben régóta divat a szembenállás a Vatikánnal, a vatikáni utasítások
elszabotálása, a konzervatív, azaz hitükhöz, hivatásukhoz ragaszkodó
püspökök kikészítése a médiával karöltve. Nem volt ez másképp a művi
vetélésre feljogosító igazolások kiadásának kérdésében sem.
Jelen
esetünkben a többi püspök semmivel sem él szerényebben Tebartz-van
Elstnél. Mégis, falkaként rontottak rá, maguk mellett tudva a média
támogatását. A pálmát az eretnek megnyilatkozásokról elhíresült
Zollitsch, freiburgi érsek, a Német Püspöki Konferencia elnöke vittel
el, aki nyilvánosan azt mondta, ő ebben a helyzetben nem tudna tovább
élni, evvel, mintegy öngyilkosságra felszólítva Tebartz-van Elstet. A
falkának kapóra jöttek a mostani “pápának” furcsa megnyilatkozásai,
melyek nem a kinyilatkoztatott hitigazságok alapján, hanem a világi
média szájíze szerint kezelik a homoszexualitás, az abortusz, a
válás-újraházasodás, az elváltak szentségekben való részesítése
kérdését.

Tebartz-van Elst a pápánál 2013 októberében
A
Vatikán felemás döntést hozott. Tebartz-van Elst néhány hónapig nem
térhet vissza állomáshelyére. Véleményünk szerint a helyzet annyira
elmérgesedett, hogy utána sem, valami megoldást fognak keresni személyét
illetően.
A
püspöki kar és a média együttműködése hithű papok, püspökök
kikészítésében nem újkeletű Németországban, illetve a német
nyelvterületen.

Hermann Groer volt bécsi érsek
1995-ben a bécsi érseket, Hermann Groert
rágalmazták meg, hogy évtizedekkel korábban iskolai hittantanárként
pedofil kapcsolatot létesített. Fura mód a médiakampányra akkor került
sor, amikor Groer megígérte Fröhlichnek, a legismertebb, ma is
börtönbüntetését töltő osztrák revizionistának, hogy megvizsgálja a
revizionista téziseket. (Fröhlich akkori nyomozása szerint a
rágalmazásnak semmi alapja nem volt.)

Wolfgang Haas
1997-ben Wolfgang Haas
churi püspököt (Svájc) sikerült a médiának és a püspök-társaknak
hivatalából eltávolíttatnia. Haas bűne az volt, hogy a katolikus
álláspontot képviselte a homoszexualitás kérdésében. Haas számára ezután
kreáltak egy abszolút jelentéktelen, új püspökséget Vaduzban
(Liechtenstein).

Vitus Huonder churi püspök
Haas mai utódja, Vitus Huonder
püspök 2012. nagyböjti körlevelében emlékeztetett néhány alapvető
katolikus hitigazságra, mint a házasság fölbonthatatlansága, szentségek
méltó vétele. Evvel Huonder maga ellen tudhatta püspöktársai, az alsó
klérus és a média nagy részét.

Kurt Krenn
lemondatott Sankt Pölteni püspök
lemondatott Sankt Pölteni püspök
2004-ben
óriási médiabotrányt csináltak abból, hogy a Sankt Pölteni
szemináriumban állítólag homoszexuális kapcsolatok fordultak elő. A
bűnbak a mérsékelten konzervatív Kurt Krenn Sankt
Pölteni érsek lett, akinek természetszerűleg semmi köze nem volt az
ügyhöz. A médiaterror addig folytatódott, míg Krenn le nem mondott.

Walter Mixa
Augsburgi püspök
Augsburgi püspök
Walter Mixa
augsburgi püspök következetesen védte a hagyományos családmodellt, és
igen súlyos bűnnek nevezte az abortuszt. Bírálta a CDU családokkal
kapcsolatos politikáját. Felemelte szavát a német vezetés ellen az
afganisztáni katonai részvétel miatt.
2007-ben szóvá tette Izrael rasszista, palesztinellenes politikáját.
A Williamson-ügy kapcsán a holokauszt adataival a magzatgyilkosságok számait állította szembe.
Bírálta az ateizmust, az istentelen társadalmat földi pokolnak nevezte, emlékeztetve a nácikra és kommunistákra.
A
médiák 2010-ben elérkezettnek látták az időt kikészítésére.
Fölröppentették a hírt, hogy egy volt ministránsa azt állította, hogy
Mixa pedofil kapcsolatot létesített vele korábban. A volt ministráns
hiába tiltakozott, hogy az egészből egy szó sem igaz, a médiaőrjöngés a
cáfolatot akarattal figyelmen kívül hagyta. Mixa kikészítésében itt is
partnerek voltak a püspök-társak.

Gerhard Maria Wagner Nem lett segédpüspök.
XVI. Benedek 2009-ben a konzervatív hírben álló, és egyházközségét jól vezető, hívei által rajongva szeretett Gerhard Maria Wagner
plébánost linzi segédpüspökké akarta kinevezni. Az eredmény itt is
médiaterror, a világi média és a “progresszív” püspöki kar
összefogásával sikerült a kinevezést megakadályozni.
Természetesen
az itt felsorolt esetek, illetve személyek mind egy nagyon visszafogott
konzervativizmust képviselnek, akik az alapvető viszonyokat (politikai
korrektség, illetve a zsinat utáni vatikáni irányvonal) nem vonták
kétségbe, ezeken a kereteken belül igyekeztek többé-kevésbé képviselni a
katolikus álláspontot.

Richard Williamson tradicionalista püspök
A
hivatalos egyháznál egy nagyságrenddel nyíltabban és határozottabban
képviseli a hagyományos katolikus álláspontot a Szent X. Piusz Papi Rend
(tradicionalisták). Bár néhány éve náluk is megmutatkoznak a politikai
korrektség jeleni. 2009-ben elhatárolódtak a holokauszt-dogmát
megkérdőjelező Williamson püspöktől. A tovább húzódó
Williamson-ügynek az ő tavalyi kizárása vetett véget, egyelőre legalább
is. Így jelenleg elmondhatjuk, a nyugati kereszténységben egyedül
Williamson püspök és néhány híve az, aki megalkuvás, és a fennálló
hatalmi viszonyokra való tekintet nélkül követi a hagyományos katolikus
hitet.
2013 októberBálint József
Nincsenek megjegyzések:
Megjegyzés küldése