2025. február 28., péntek

Megmenekülhetsz, ha felveszed a „Jegyet”?

 

Ta világ egy teljes digitális infrastruktúra felé száguld, ahol minden embernek digitális azonosítóra lesz szüksége a gazdaságban való részvételhez, utazáshoz, „egészségügyi ellátáshoz” stb. Ez a Nemzetközi Valutaalap (IMF) kinyilvánított célja.[1] valamint az Egyesült Nemzetek Szervezete és civil szervezetei.[2] Ez a digitális azonosító lehetővé tenné a globális hatalmak számára, hogy nyomon kövessék és felügyeljék az összes emberi tevékenységet: nyomon követhessék vételét és eladását, mozgását, szénlábnyomát, vakcina állapotát stb. Larry Ellison, az Oracle elnöke szavaival élve, aki most lépett be a partnerség az Egyesült Államok kormányával, hogy kiterjessze mesterséges intelligencia (AI) infrastruktúráját ott:

 

A polgárok a legjobb magatartást fogják tanúsítani, mert folyamatosan rögzítünk és jelentünk mindent, ami történik. -Business Insider, Sept 14, 2024

Ugyanakkor a Világgazdasági Fórum (WEF) által vezetett, globális milliárdosok és több száz vállalat által finanszírozott transzhumanista mozgalom kijelentette, hogy belépünk a 4. ipari forradalomba, amely bevezeti a…

…fizikai, digitális és biológiai identitásunk fúziója. — Klaus Schwab, a WEF alapítója; vö. Az Antichurch felemelkedése, 20:11 márka, rumble.com

Ez a forradalmi szellem arra késztette a keresztényeket és a hitetleneket egyaránt, hogy felidézzék Szent János rejtélyes szavait a Jelenések könyvében:
[A fenevad] arra kényszerítette az összes népet, kicsiket és nagyokat, gazdagokat és szegényeket, szabadokat és rabszolgákat, hogy a jobb kezükre vagy a homlokukra bélyegzőképet adjanak, hogy senki ne tudjon vásárolni vagy eladni, csak az, akinél a fenevad nevének bélyegképe vagy a nevét jelző szám látható. (Jel 13: 16-17)
Nos, hogy mi ez a „jel”, az a végtelen spekuláció forrása. Valójában néhány apologéta azon a véleményen van, hogy a „jel” valójában Néró római császár érméi, a „666” szám pedig az ő nevének kódja: Nero Ceasar. A Jelenések könyvének ezt a szakaszát is átadják a történelemnek, mondván, hogy Néró üldözése főként az volt, amire a vadállat stb. utalt.
Sok egyházatya azonban nem vallotta ezt a korabeli nézetet. Lyoni Szent Iréneusz, aki mintegy 112 évvel Néró után írt, más példákat is hozott arra, hogy kikre utalhat a 666 név, de aztán óva intett attól, hogy ki kell találni. Várja meg, mondta, amíg a Római Birodalom (a fenevadé) tíz tartományba omlik:
Sőt, egy másik, semmiképpen sem csekély veszély éri azokat, akik hamisan azt feltételezik, hogy ismerik Antikrisztus nevét… hadd várjanak először a királyság tízre való felosztására; majd a következő helyen, amikor ezek a királyok uralkodnak, és elkezdik rendbe hozni ügyeiket, és előmozdítani királyságukat, [tanulják meg] elismerni, hogy aki eljön, hogy magának követelje a királyságot, és megrémíti azokat az embereket, akikről beszéltünk, akinek a neve tartalmazza a fent említett számot [666], az valóban az az elhagyatottság utálatossága. -A vérzés ellen, V. könyv, 30.2. fejezet
Más egyházatyák, mint például Jusztin vértanú, Ágoston, Tertullianus, Hippolytus, Lactantius stb., mind jövőbeli eseményként olvasták a Jelenések könyvét.[3] Míg néhány katolikus apologéta a Jelenések könyve 12. és 13. fejezetét az első századhoz rendeli, a pápák nem olyan új keletűek. II. Szent János Pál az „élet kultúrája” és a „halál kultúrája” közötti jelenlegi harcot a Jelenések könyvének megéléseként látta:

 

Ez a harc párhuzamos az alábbiakban leírt apokaliptikus harcgal [Jel 11: 19-12: 1-6, 10 a „napba öltözött nő” és a „sárkány” harcáról]. A halál az élet ellen vív harcokat: a „halál kultúrája” arra törekszik, hogy rákényszerítse magát arra, hogy élni és teljes életet élni akarunk ... A társadalom hatalmas szektorai meg vannak zavarodva attól, hogy mi a helyes és mi a rossz, és kegyelmükben vannak azok, akik szenvednek a vélemény megalkotásának és másokra való ráhatásának ereje. - II. PÁL PÁL, Cherry Creek Nemzeti Park Homily, Denver, Colorado, 1993

Benedek pápa a Jelenések 12. fejezetét és a következő részt is felidézte, mint napjainkban beteljesültet:

A kígyó… vizet lövellt ki a száján a nő után, hogy elsodorja őt az áramlattal… (Jelenések 12: 15)

Erről a harcról, amelyben a világot elpusztító erőkkel [[]] találkozunk, a Jelenések 12. fejezete beszél ... Azt mondják, hogy a sárkány nagy vízfolyást irányít a menekülő nő ellen, hogy elsöpörje őt ... azt hiszem hogy könnyen értelmezhető, hogy mit jelent a folyó: ezek az áramlatok uralnak mindenkit, és ki akarják küszöbölni az egyház hitét, amelynek, úgy tűnik, nincs hová állnia ezen áramlatok hatalma előtt, amelyek egyedüli módként érvényesítik magukat gondolkodásmód, az egyetlen életmód. - XVI. BENEDICT PÁPA, a Közel-Kelet különleges zsinatának első ülése, 10. október 2010

Nem sokkal halála előtt kijelentette:

Látjuk, hogyan tágul az Antikrisztus ereje, és csak imádkozhatunk, hogy az Úr adjon nekünk erős pásztorokat, akik megvédik Egyházát a szükség órájában a gonosz hatalmától. - XVI. PÉNZBENETIK Az amerikai konzervatív, Január 10th, 2023

Még a Vatikán is nemrégiben kiadott egy dokumentumot, amely kifejezetten összekapcsolta a A fenevad képeA Jelenések könyve 13. fejezetében leírtak szerint a mai technológiának:
Azonban az a feltételezés, hogy Istent helyettesítik egy emberi alkotás műtárgyával, bálványimádás, amely gyakorlat ellen a Szentírás kifejezetten figyelmeztet. (pl. Ex. 20:4; 32:1-5; 34:17). Ráadásul a mesterséges intelligencia még csábítóbbnak is bizonyulhat, mint a hagyományos bálványok, mert ellentétben azokkal a bálványokkal, amelyeknek „van szájuk, de nem beszélnek; szemek, de nem látnak; fül, de nem hall” (Zsolt 115: 5-6), a mesterséges intelligencia tud „beszélni”, vagy legalábbis annak illúzióját kelti (vö. Rev. 13: 15), -A Hittani Dikasztria. Antiqua et Nova. 105. §. 28. január 2025.
Ennyit a Jelenések könyvének prófétai figyelmeztetéseiről, amelyek csak szimbolikusak, vagy csak a múlt kérdései.

Mi az „a fenevad bélyege”?

A görög „jel” szó az charagma: rézkarc, bélyegző vagy márka. Ezzel összefüggésben a római korban bevett gyakorlat volt, hogy a rabszolgákat vagy katonákat tetoválással vagy márkával jelölték meg hűségük vagy tulajdonjoguk jelzésére.
Egyes tudósok azzal érvelnek, hogy mivel a „jel”, amelyet a keresztségben kapunk, láthatatlan, akárcsak a 144,000 6 fő homlokára írt pecsét vagy név a Jel 3:14-ban, 1:XNUMX-ben, ezért a fenevad bélyegének is láthatatlannak kell lennie. Bár nem ésszerűtlen érv, az egyiknek nem kell feltétlenül követnie a másikat. Azon is lehet vitatkozni, hogy a Sátán hamisított tulajdonjegye az lesz látható pontosan emberi méltóságunk és testi templomunk megsértéseként, Isten képmására alkotva. Nevezetesen, manapság számos ördögűző elriasztja az embereket a tetoválástól.[4]

Figyelemre méltó az is, hogy a kereskedelem a bőr alá injektálható RFID mikrochipekhez kötődik. Ezeket már több országban bevezetik – és szívesen elfogadják –. A BBC három évvel ezelőtt közzétett egy történetet, aminek fel kell vonnia a szemöldökét a főcím: "A mikrochip implantátumok, amelyek lehetővé teszik, hogy kézzel fizessen."

Egy másik érdekes fejlemény a Bill és Melinda Gates Alapítványon keresztül valósul meg, amely az Egyesült Nemzetek programjával dolgozik együtt ID2020 amely minden földi polgárnak digitális személyazonosító okmányt kíván adni oltáshoz kötve. GAVI, „Az Oltószövetség” összefog a UN hogy ezt integrálja vakcina valamilyen biometrikus. Mint kiderült, Gates egy olyan vakcina „tetoválás” kifejlesztését is finanszírozza, amely egy eszközzel olvasható vagy beolvasható digitális információkat tartalmaz. Az MIT kutatói néhány évvel ezelőtt foglalkoztak vele:

…megalkottak egy tintát, amely biztonságosan beágyazható a bőrbe a vakcina mellé, és csak egy speciális okostelefonos kameraalkalmazás és szűrő segítségével látható. -Futurizmus, December 19th, 2019

Ironikus módon a felhasznált láthatatlan „tintát” „luciferáznak” nevezik, egy biolumineszcens vegyi anyagot, amelyet „kvantumpontokon” keresztül juttatnak el, és láthatatlan „nyomot” hagy az immunizálásról és az információ nyilvántartásáról.[5]

Míg a fenti vagy a kialakulóban lévő technológiák egyike sem de facto „a fenevad bélyege”, a keresztények jól tennék, ha odafigyelnének, ha ezek az alkalmazások hirtelen az egyetlen vételi és eladási eszközzé válnának. Eltekintve attól az etikai megfontolástól, hogy valakit arra kényszerítenek, hogy biometrikus adatait vagy akár testét kereskedelem eszközeként használja, St. John figyelmeztetett, hogy ennek a jelnek a felvétele a lelket veszélyezteti…

Elveszítheti a lelkét, ha felveszi a „jelet”?

Míg a Szentírás egyértelműen teret enged a halálos bűnök megtérésének, sokkal kevésbé tűnik elnézőnek azok sorsát illetően, akik a bélyeget veszik. Ne feledje, hogy úgy tűnik, mindenki „kénytelen” ezt a jelet venni:
Ez kényszerített minden az emberek kicsik és nagyok, gazdagok és szegények, szabadok és rabszolgák, hogy kapjanak bélyegképet a jobb kezükre vagy a homlokukra…” (Jelenések 13:16-17).
Ha ez a helyzet, akkor egyértelmű, hogy a védjegy felvételére kényszeríteni nem mentesség a következő versek szerint:
Aki imádja a fenevadat vagy annak képmását, vagy felveszi annak bélyegét a homlokára vagy a kezére, az Isten haragjának borát issza, teljes erejével haragjának poharába öntve, és kénben kínozza.” (Jel 14: 9) a fenevaddal és a hamis prófétával együtt (Jel 19: 20).
Mint ilyen, a védjegy felvétele egyenértékű hitehagyás. )Más szóval, hogy vegyük a jelet a fenevad imádata és ez a végső hitehagyás ennek a korszaknak a végén, amely kiszitálja a gazt a búzából, az elkárhozottakat a kiválasztottak közül, és az előbbit a „megtévesztő hatalom” (vagy „erős téveszme”) alá veti, hogy meghozza saját ítéletét.

…előbb jön a hitehagyás, és [aztán] megjelenik a törvénytelen… Ezért Isten csalóka hatalmat küld nekik, hogy elhiggyék a hazugságot, hogy elítéljék mindazokat, akik nem hittek az igazságban, de helyeselték a helytelenséget. (2 Thessalonians 2:3,2:11-12)

Ahogy Szent Iréneusz tanította:
[…] „bélyeget tesz a homlokba és a jobb kezébe, hogy senki se vehessen vagy eladhasson, hacsak nem az, akinél a fenevad nevének bélyege vagy nevének száma van; és a szám hatszázhatvanhat,'… [Ezt megadja] a összegezve annak a hitehagyásnak az egészét ami hatezer év alatt [az ember teremtése óta] történt. - Az eretnekségek ellen, V. könyv, Fejezet 28.2
Úgy tűnik, hogy ellentétben a halálos bűnnel, amelyet a halál előtt meg lehet bánni, a bélyeg felvétele olyan, mint egy „keresztség” a Sátán misztikus testébe. Látszólag kitörölhetetlen jel, amely Krisztus elutasítását jelzi a világi biztonság érdekében. Még Jézus is előrevetíti ezt a szörnyű lázadást a Máté 16:26-ban: „Mi haszna volna annak, ha valaki megnyeri az egész világot, és elveszíti életét?” Valójában azt látjuk, hogy azok, akik felvették a bélyeget, Isten „ítéleteinek” alá esnek: „Gyves és csúnya sebek törtek ki azokon, akiknél a fenevad bélyege volt, vagy akik a fenevad bélyegét imádták.” (Jelenések 16:2). Az ítéletek sorozatát leíró teljes fejezetben Szent János ismételten megjegyzi: „Nem tértek meg, és nem adtak neki dicsőséget.” A kérdés az, hogy vajon tudott bűnbánatot tartanak, vagy mint a már a pokolba rendelt lelkek, már döntöttek? Az ítéletek nemcsak a fenevad és a hamis próféta kivégzésében tetőznek, hanem „azoknak is, akik elfogadták a fenevad bélyegét, és azokat is, akik imádták annak képét”. (Jelenések 19:20)
A fentiekkel kapcsolatos figyelmeztetés az, ha a jel igen fizikailag kényszerítve egy személyre akarata ellenére (például lenyomva stb.). Ebben az esetben az illető erkölcsileg nem lenne vétkes, a megtörtént nemi aktusért legfeljebb a nemi erőszak áldozata vétkes.
A lényeg az, hogy a szentírási részek nem utalnak arra, hogy bárki megbánta volna a jelet.[6] Veszélyes lenne tehát minden keresztény számára azt feltételezni, hogy a „bélyeg” felvétele után is megvan a lehetőség a megtérésre. Ahogy a A katolikus egyház katekizmusa tanítja:

Soha nem lehet rosszat tenni, hogy abból jó származzon. —N. 1789

A halált kell választanunk, mielõtt valaha is felvennénk a fenevad bélyegét, vagy pozitívan fogalmazva, ezt kellene tartsuk szemünket az égre szegezve.
A visszaszámláló csapat

Lábjegyzetek

 

Lábjegyzetek

1 imf.org
2 id2020.org
3 Hogy volt az elveszett korszak?
4 például. itt és a itt
5 statnews.com
6 Kétségtelenül nehézségekbe ütközik a Jelenések könyvének ezen szakaszainak megfelelő értelmezése, és nem akarjuk, hogy „kitaláljuk” őket. Az egyházi tanítás mindig az a lencse kell legyen, amelyen keresztül megértjük a Szentírást. Az Egyház azt tanítja, hogy a szentségi feloldozás valóban megbocsát minden lehetséges bűnt, ha valaki megbánt.bűnbánó. Bár igaz, hogy Jézus a Szentlélek káromlását megbocsáthatatlan bűnnek nevezi (vö. Máté 12:31), az Egyház ezt valóban megbocsáthatatlannak tekinti szigorúan abban az esetben, ha végső vezekléssel jár (azaz Isten irgalmának megtagadása egészen a halál pillanatáig). Mégis, amint fentebb megjegyeztük, egyértelműen van valami egyedi a Fenevad Jelében. Úgy tűnik, a jelek szerint azok, akik valamilyen okból úgy döntenek, hogy megkapják a rájuk „kényszerített” Jelet, egyszerűen nem fognak megbánni.
Sőt, minden bűnhez az akarat cselekedete szükséges, ezért lehetetlen, hogy a kegyelem eltávolítsa a lélekből minden olyan külső kényszer miatt, amelyet valóban fizikailag úgy kényszerítenek ki, hogy az ellenállás szó szerint lehetetlen. Ez azonban nem vonatkozik azokra az esetekre, amikor a gonosznak való megfelelés egyszerűen „kötelező”, még akkor sem, ha ez a kötelezettség halálfájdalommal jár. Az egyház mindig is dicsérte azokat a mártírokat, akik inkább a halált részesítették előnyben, mintsem hogy egy csipetnyi tömjént szórjanak egy pogány bálvány elé. A hitehagyás nem szűnik meg halálos bűnnek lenni pusztán azért, mert a mártíromság a hitehagyás elutasításának a következménye. A belső rosszak – beleértve az abortuszt, a házasságtörést, a hitehagyást és igen, a Fenevad Jelének elfogadását – természetüknél fogva gonoszak; nincs olyan körülmény, amely erkölcsileg elfogadhatóvá tenné őket. Az ember soha nem teheti meg ezeket a dolgokat, és feltételezheti, hogy a lelke biztonságban van, azzal az ürüggyel, hogy „másokért áldozatként” tette.
Ezért minden bizonnyal eldőlt, hogy most mindannyiunknak el kell döntenünk, hogy inkább a halált választjuk, mintsem a Fenevad Jelét. Ez még egy kérdést hagy bennünk: hogyan tekintsünk azokra a többiekre, akik elfoglalták a Márkot, ha egyszer a nagy megpróbáltatás napjai következnek rajtunk?
A kétségbeesést akkor is kizárják hitünk dogmái. Soha nem szabad azt feltételeznünk, hogy valakinek lélegzete van a tüdejében, az átkozott, bármi történjék. Mindig imádkoznunk kell értük, és reménykednünk kell üdvösségükben.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése