(LifeSiteNews) - 2023 szeptemberében "öt tökéletesen vörös üsző" - tehenek, amelyek még nem hoztak borjakat - érkezett Izraelbe.
Ez annyira ellentmondásos volt, hogy a Hamász-közlemények gyorsan reagáltak rá, és "a szent mecsetek zsidósítására" tett kísérletnek nevezték, és azt állították, hogy "az Al Aksza [a Templom-hegyen lévő mecset] veszélyben van".[1]
Nem sokkal ezután a Hamász elindította október 7-i támadás, amelyet a mecset után "Al Aqsa-árvíz hadműveletnek" neveztek el. A Hamász Abu Obeida valójában ezeket az üszőket hozta fel a támadás okaként, és az érkezésüket "egy egész nemzet érzései elleni agressziónak nevezte arab identitásának szívében" - valamint Mohameddel szembeni súlyos tiszteletlenségnek..[2]
Ezt cáfolta Azariah Ariel rabbi, a Templom Intézet Red Heifer projektjének vezetője, aki azt mondta: "A Hamásznak nincs szüksége okokra a zsidók megöléséhez, csak ürügyekre van szüksége".[3]
De hogyan értelmezhetné bárki, még ha őszintétlenül is, öt vörös tehén érkezését agressziónak?
A válasz abban rejlik, hogy sokak szerint ezek a tehenek szerepet fognak játszani a jeruzsálemi templom újjáépítésében.
Vörös üszők és rituális tisztaság
A vörös üszőt a 4Mózes 19. könyve említi, amely elmagyarázza, hogy az üszőt meg kell ölni és el kell égetni, a hamuját pedig vízzel kell összekeverni. Ez a keverék a halottal való érintkezésből származó rituális tisztátalanság eltávolításának eszköze.
Ez a megtisztulás kulcsfontosságú volt a zsidó papság és az áldozati kultusz számára. The Jerusalem Post írja:
A modern korban minden zsidóról, beleértve a kohánimokat [papokat, vagy a papok leszármazottait] is, feltételezik, hogy tisztátalanok a holttest által átadott tisztátalansággal.
Míg a mindennapi életben, a modern korban ennek a státusznak nincs sok gyakorlati hatása, az ilyen típusú tisztátalansággal rendelkezőknek tilos belépniük a templomba.[4]
Izrael365Hírek államok:
[A vörös üsző megrágása egész Izráelt rituálisan tisztátalanná tette, és képtelen volt sok más parancsolat megfelelő teljesítésére.[5]
Ez azért probléma, mert a szertartást olyan papnak kell elvégeznie, aki maga is rituálisan tiszta. Azaria (vagy Azariah) Ariel rabbi, a Templom Intézet kutatási igazgatója elmagyarázza:
Tisztának kell lennie ahhoz, hogy elvégezze a szertartást és előkészítse a hamvakat. Például nem születhet kórházban. Van néhány ilyen papunk.
Olyan papokat keresünk, akik óvatosak voltak ebben a kérdésben, hogy a temetőkből és a kórházakból származó holttestektől távol tartják magukat. Egyértelmű családi hagyományuknak kell lennie, hogy papok leszármazottai. Valójában sok-sok ilyen ember van. Továbbá olyan korban kell lennie, hogy legalább 15 éves korában levághassa a tehenet, és addig nem volt kórházban.
Ariel azonban azt is kijelentette, hogy időközben továbbra is lehetséges a Templom-hegyre belépni, sőt bizonyos áldozatokat rituálisan tisztátalan állapotban is fel lehet mutatni.[6] A Daily Wire Kassy Akiva is állította: egy X hozzászólásban:
A hamuból olyan keveréket készítenek, amelyet a Templom-hegy belső udvarára való belépéshez szükséges tisztulási folyamat során használnak.
A mai gyakorlati felhasználás lehetővé tenné a rendőrök számára, hogy megtisztítsák magukat, mielőtt biztonsági okokból belépnének az adott területre, ahelyett, hogy a biztonság érvényre juttatása érdekében előbbi megtisztítás nélkül kényszerülnének belépni a területre.
Bár a zsidó törvények betűje szerint ez megengedett, mindenki egyetért abban, hogy jobb lenne, ha a belépés előtt megtisztulnának.
Ariel továbbá azt állította Izrael365Hírek hogy ez a szertartás "nem aktiválja a Harmadik Templom építésének követelményét", és "a templom építése nem függ a Vörös Ököröktől".[7]
Azt is kijelentette, hogy "nem azért végezzük a vörös üsző szertartását, hogy a Messiás eljöjjön, hogy Isten valami ilyesmit vagy olyasmit tegyen".
Ez azonban nem tűnik teljesen átláthatónak.
Kijelölt templomi szándékok
Ugyanez Izrael365Hírek cikk szerint "a templomi szolgálat teljes körű visszaállítása a vörös üsző szertartás visszatérésétől függ".[8]
Ezen túlmenően az érintettek kifejezetten kijelentették, hogy a Vörös üsző projektjük kapcsolódik a Templom újjáépítéséhez.
Az üszőket a zsidókból és keresztényekből álló Boneh Israel ("Izrael építése") szervezet hozta. Az üszőket Byron Stinson, egy "zsidó-keresztény" és a szervezet tanácsadója találta és nevelte fel.[9] A Boneh Israel honlapján található videó szerint ő "szó szerint az a fickó, aki elhozta Izraelbe azokat a vörös üszőket".[10]
Ugyanezen a weboldalon olvasható:
Ezek a vörös üszők elhozhatják a világbékét! A Biblia azt tanítja nekünk, hogy a Harmadik Templom (az Imaház minden nemzet számára) építésének kulcsa a jeruzsálemi vörös üszővel való megtisztulás.[11]
Stinson azt is világossá tette, hogy az üsző szertartást a Templom újjáépítésének első és szükséges lépéseként értelmezi, sőt, még az egyvilági kormányzat létrejöttével is összekapcsolja:
A rabbik azért olyan izgatottak, mert hozzánk, a nemzetek között szétszóródottakhoz hasonlóan mindenki érzi az egy-világ-kormány közeledtét. Érezni lehet ennek az időnek a közeledtét, hogy valaminek meg kell változnia.
És ezt mindenki érzi, és amit kétségbeesetten várnak, az a Messiás eljövetele.
Tudják, hogy ez az első lépés ahhoz, hogy felépíthessék a templomot. Nem tudod megtisztítani azokat az embereket, akik a templomon fognak dolgozni, amíg nem rendelkezel ezzel a tisztítóvízzel, amely a vörös üszők hamujából származik.[12]
Stinson is kijelentette:
Úgy vélem, hogy minden keresztény válasza az kellene legyen, hogy támogassa a templom építését.[13]
The Jerusalem Post azt is közölte, hogy szeptemberben az izraeli Ben-Gurion repülőtéren ünnepélyesen fogadta őket a Templom Intézet több rabbija, köztük maga Azaria Ariel rabbi és Netanel Isaac, a Jeruzsálemi és Örökségvédelmi Minisztérium főigazgatója.[14]
A Templom Intézetet Ariel édesapja (Yisrael Ariel rabbi) alapította, és Azaria Ariel rabbi vezeti a kutatási részleget. Az intézet saját honlapján azt írja, hogy bár néhány templomi szertartás lehetséges a rituális tisztátalanság állapotában, a vörös üsző szükséges a teljes helyreállításhoz:
A Szentély szolgálatának teljes megújulása és a teljes rituális tisztaság újjáéledése a zsidók körében a vörös üsző elkészítésétől függ. [...]
A vörös üsző elkészítése az előfeltétele annak, hogy a Szentélyben újra teljes szolgálatot végezhessenek.[15]
Messiási jelentőséget tulajdonítottak
A honlap is kedvezően számol be a tanítás ebben a kérdésben a Moshe ben Maimon rabbi ("Maimonidész" vagy "Rambam"), a tizenkettedik századi rabbi. Ő kötötte össze a következő rA Messiás (a "Másach" vagy "Moszijách") eljövetelét jelzi:
Kilenc vörös üszőt áldoztak attól az időponttól kezdve, amikor megparancsolták, hogy teljesítsék ezt a micvát, egészen addig az időpontig, amikor a Templomot másodszor is lerombolták.
Az elsőt Mózes, a tanítónk hozta. A másodikat Ezra hozta. A második templom lerombolásáig hét másik áldozatot mutattak be.
És a tizediket a Mása király hozza majd el; mutatkozzék meg mielőbb. Ámen, így legyen az Isten akarata.[16]
Maimonidész azt is állítja, hogy ennek az állítólagos Messiásnak egyik legfontosabb tette, sőt állításának egyik meggyőző bizonyítéka, hogy újjáépíti a jeruzsálemi templomot.[17]
Ezért nehéznek tűnik tagadni, hogy kapcsolat van a Vörös Özvegyek elhozása és a jeruzsálemi templom újjáépítése között - valamint a feltételezett Messiás eljövetele között, akit a zsidó nép elfogad.
Al-Aqsa mecset
A Templom újjáépítésének jelentős akadálya a Templom-hegyen található Al-Aksza mecset.
A templom régóta viták helyszíne a muszlimok és a zsidók között, mivel csak muszlimok imádkozhatnak itt.
Ez a vita már az október 7-ét megelőzően is felforrósodott., hogy izraeli telepesek és "ultranacionalista zsidó csoportok" erőszakkal átjutottak az al-Aksza biztonsági őrein, és megpróbálták elvégezni a hatóságok által "talmudi rituáléknak" nevezett vallási szertartásokat.[18]
Úgy tartják, hogy Mohamedet egy varázslatos lovon vitték a romos jeruzsálemi templom helyére; és hogy a lovat a nyugati falhoz kötötte, és onnan felemelkedett a mennybe, ahol találkozott a különböző prófétákkal.
Ennek eredményeképpen ez a mecset a muszlimok harmadik legszentebb helyének számít.
Bár Ariel rabbi kijelentette, hogy "a Hamásznak nincs szüksége okokra a zsidók megöléséhez", az továbbra is igaz, hogy Abu Obeida az október 7-ei támadás "az al-Aksza áradat".[19]
Lehetetlen elképzelni, hogy az iszlám világ hogyan tudná tolerálni az Al-Aksza mecset lerombolását és a zsidó templom újjáépítését. Az eredmények radikálisan felülmúlhatják október 7-étAl Aqsa áradása.
De ez nem állítja meg a Red Heifer projekt mögött állókat. Talán a bizalmuk Maimonidész gondolataiban gyökerezik, aki szerint a Mosechet úgy is azonosítják majd, mint aki "Isten háborúit vívja" és sikerrel jár - és hogy uralkodása a két hatalom, Góg és Magóg közötti nagy háborúval fog kezdődni.[20]
Következtetés
A katolikus teológusok között nincs egyetértés abban, hogy a templomot valaha is újjáépítik-e, és a korábbi kísérletek kudarcot vallottak.[21]
Azonban, if újjáépítik, úgy tűnik, hogy kapcsolat van az újjáépítés és a feltételezett zsidó Messiás megjelenése között.
Sok katolikus teológus és atya úgy véli, hogy az Antikrisztus ilyen ember lesz.[22] Sok hamis messiás volt, akit a zsidó nép egyes képviselői ünnepeltek, köztük Bar Kokhba és még Napóleon is. Suarez teológus azonban az Antikrisztusról szóló művében azt írta:
Van valaki, akit a zsidók várnak, és akit mindannyian üdvözölni fognak. A többieket, akik a Messiásnak adták ki magukat, nem fogadta be az összes zsidó, hanem csak néhányan.[23]
Valószínűnek tűnik, hogy ha a Templomot újjáépítik, és ennek eredményeként egy bizonyos embert Messiásként ünnepelnek, akkor ez az ember lehet a megjövendölt Antikrisztus.
Ettől eltekintve az iszlám világ egyes elemei egy ilyen cselekményt további provokációként fognak felfogni, és könnyen lehet, hogy további erőszakra hivatkoznak majd (vagy ürügyet szolgáltatnak).
Az ügyek tovább folytatódnak. A Templom Intézet azt állítja, hogy találtak egy Kohen-t (papot), aki alkalmas a szertartás elvégzésére, ami az ellenkező értelmű megjegyzések ellenére ugyanolyan figyelemre méltónak tűnik, mint a vörös üszők megtalálása.[24]
A honlapjukon az is szerepel, hogy az ószövetségi időkből származó első vörös üsző szertartást "a héber hónap második napján, a Nisan." A Gergely-naptár szerint ez kevesebb mint egy hét múlva lesz - április 10-én.
Hivatkozások
↑1 | https://israel365news.com/355277/hamas-warns-red-heifers-signal-a-new-stage-in-the-judaization-of-the-mosques-on-temple-mount-calls-for-violence/ |
---|---|
↑2, ↑19 | https://israel365news.com/382489/hamas-spokesman-oct-7-attack-launched-to-stop-the-red-heifers/ |
↑3, ↑5, ↑6, ↑7, ↑8 | https://israel365news.com/388195/rabbi-in-charge-of-red-heifer-answers-hamas/ |
↑4, ↑14 | https://www.jpost.com/judaism/article-717650 |
↑9 | https://www.jpost.com/judaism/article-717650 https://www.byronstinson.me/ |
↑10 | https://youtu.be/eXEHuPUKRdg?feature=shared&t=118 |
↑11 | https://www.byronstinson.me/ |
↑12 | https://youtu.be/eXEHuPUKRdg?feature=shared&t=1491 |
↑13 | https://www.byronstinson.me/a-christian-response-to-building-the-third-temple-of-god |
↑15 | https://templeinstitute.org/para-aduma-the-red-heifer/ |
↑16 | Maimonidész, Mishneh Tóra, Sefer tahaah, Parah Adumah 3.4. Elérhető a következő címen: https://www.chabad.org/library/article_cdo/aid/1517256/jewish/Parah-Adumah-Chapter-3.htm |
↑17 | Vegyük a következőket: "A jövőben a messiási király felemelkedik, és megújítja a dávidi dinasztiát, visszaállítva annak eredeti szuverenitását. Megépíti a Templomot és összegyűjti Izrael szétszórt népét. Akkor, az ő napjaiban, az összes törvény betartása visszaáll a korábbi állapotába. Áldozatokat fogunk bemutatni, betartjuk a szombati és a jubileumi éveket minden részletük szerint, ahogyan azt a Tóra leírja." Tovább: "Ha Dávid házából olyan király támad, aki szorgalmasan szemléli a Tórát és betartja a micvákat, ahogyan azt az Írott Törvény és a Szóbeli Törvény előírja, mint őse, Dávid, aki egész Izraelt arra kényszeríti, hogy (a Tóra útján) járjon, és kijavítja a Tóra betartásában lévő hiányosságokat, és Isten háborúit vívja, akkor nyugodtan tekinthetjük őt Másachnak. Ha sikerül neki a fentiekben leírtak, felépíti a Templomot a helyén, és összegyűjti Izrael szétszórt népét, akkor ő minden bizonnyal a Másach." 11.4 Maimonidész, Sefer Shoftim (A bírák könyve), Melachim uMilchamot (A királyok és háborúik törvényei) 11.1, 4. Elérhető a következő címen: https://www.chabad.org/library/article_cdo/aid/1188356/jewish/Melachim-uMilchamot-Chapter-11.htm |
↑18 | https://www.aljazeera.com/news/2023/10/4/israeli-settlers-storm-al-aqsa-mosque-complex-on-fifth-day-of-sukkot |
↑20 | Azt írja: "A próféták szavainak egyszerű értelmezése úgy tűnik, hogy a Góg és Magóg háborúja a messiási korszak kezdetén fog lezajlani." Maimonidész ibid., 12.2. |
↑21 | Szent Pál azt mondja, hogy az Antikrisztus "Isten templomában fog ülni, úgy mutatva magát, mintha Isten lenne" (2Thessz 2.4), de a teológusok nem értenek egyet abban, hogy ez egy újjáépített jeruzsálemi templomra, egy katolikus templomra vagy valami másra vonatkozik-e. |
↑22 | Fr. Denis Fahey azt mondja, hogy "ez az egyházatyák közös véleménye", és idézi Ss. Jeromosra, Ambróziusra, Nagy Gergelyre, Efrémre és János Krizosztomoszra. Fr Denis Fahey, The Kingship of Christ and The Conversion of the Jewish Nation, The Christian Book Club of America, Palmdale CA, 1993, 184. o. |
↑23 | De Antichristo, Disp. 54, Sect. 1, n. 7. Idézi: Fahey, 185. o. |
↑24 | https://www.facebook.com/templeinstitute/posts/815976093895023?ref=embed_post |
Nincsenek megjegyzések:
Megjegyzés küldése