2023. szeptember 7., csütörtök

Athanasius Schneider a Katolikus Egyházat aláásó új, "szinodális egyházról"

 


Athanasius Schneider a Katolikus Egyházat aláásó új, "szinodális egyházról" ( 7 )
Más súlyos károkat is okoz
Először is, a latin egyházban a papi cölibátus apostoli törvényét ássák alá azzal, hogy felszólítanak “a házas férfiak papságra bocsájtásának fegyelméről való gondolkodás megindítására, legalábbis bizonyos területeken“. (B 2.4, 9)
Másodszor, az ökológia materialista ideológiáját támogatják azzal, hogy “a közös otthonról való gondoskodást” helyezik előtérbe (4. sz.), és azzal az állítással, hogy “az éghajlatváltozás, az egész emberi család elkötelezettségét követeli meg. Együtt dolgozzunk közös otthonunk gondozásáért“. (B 1.1. b)
A következő tanítóhivatali nyilatkozat azonban továbbra is érvényes marad: “Ha hiányzik az élethez és a természetes halálhoz való jog tiszteletben tartása, ha az emberi fogantatást, terhességet és születést mesterségessé teszik, ha az emberi embriókat feláldozzák a kutatás számára, a társadalom lelkiismerete végül elveszíti az emberi ökológia és vele együtt a környezeti ökológia fogalmát. . . . A környezettel szembeni kötelességeink összekapcsolódnak az emberi személy iránti kötelességeinkkel, önmagában és másokkal szemben vizsgálva.”[xi].
Következtetés
A 2023. októberi szinódusi ülésszakra készített Instrumentum Laboris lényegében ugyanazokat a heterodox gondolatokat támogatja, bár kifinomultabb módon, mint amelyeket a német szinódusi út terjesztett. Az Egy, Szent, Katolikus és Apostoli Egyházat egy képzeletbeli “szinodális egyházzal” helyettesíti, amely világi, bürokratikus, antropocentrikus, neopelagiánus, hierarchikusan és doktrinálisan homályos – miközben ezeket a tulajdonságokat olyan ízetlen kifejezések mögé rejti, mint a “lélekben való párbeszéd“.
De mi nem hiszünk egy “szinodális egyházban” – és senki sem adná az életét érte. Mi az Egy, Szent, Katolikus és Apostoli Egyházban hiszünk, amelyet a mi Urunk Jézus Krisztus alapított, és ragaszkodunk az Ő változatlan isteni igazságához, amelyért számtalan katolikus vértanú ontotta vérét.
2023. június 29. – Szent Péter és Pál apostolok ünnepén.
+ Athanasius Schneider, az Asztanai Szűz Mária Főegyházmegye segédpüspöke


A felajánlás új imái nem fejezik ki az áldozatról szóló katolikus tanítást. Az új imák a kenyérben és borban való valóságos jelenlétnek csak a vázlatát mutatják. Például a tridenti mise a következő imát intézte Istenhez:
„Fogadd el, Szent Atya, mindenható örök Isten, ezt a szeplőtelen adományt, melyet én, méltatlan szolgád, felajánlok neked, élő és igaz Istenemnek, számtalan bűnömért, sértéseimért és hanyagságaimért.”
Az új mise pedig ezt mondja:
„Áldott vagy, Urunk, mindenség Istene, mert a te bőkezűségedből kaptuk a kenyeret. Fölajánljuk neked, mint a föld termését és az emberi munka gyümölcsét. Ebből lesz számunkra az élet kenyere.”
Itt nincs szó semmilyen áldozati cselekményről, sem áldozatról. A szöveg homályos, pontatlan, kétértelműségre ad okot. És azért fogalmazták így, hogy a protestánsok is elfogadhassák. Az alkalmazkodás és kompromisszum érdekében megváltoztatták a mise lényegét.
Marcel Lefebvre érsek

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése