Mielőtt a németországi Fulda püspöke, Michael Gerber május 22-én megtartott szertartáson először megáldotta volna a két új papot, akiket most szenteltek fel, Gerber megkérte a jelenlévő Beate Hofmann kurhessen-waldecki protestáns püspöknőt, hogy szóljon az egybegyűltekhez.

Hofmann átvette a szót, mondván, hogy "szokatlan és eddig egyedülálló", hogy egy protestáns "püspöknő" beszéljen egy katolikus papszentelésen. Ezt azzal magyarázta, hogy Gerber viszonzásul jelen volt egy protestáns beiktatáson 2020 októberében.

Jól megalapozott protestáns kisebbrendűségi komplexusát leleplezve hozzátette: "Szívesen részt vettem volna nemcsak az ünnepségen, hanem a papszenteléseken is, és szívesen fogadtam volna a szentáldozást is, mert Önhöz (= Gerber püspökhöz) hasonlóan én is fel vagyok szentelve az Igében és Szentségben, és hosszú lelki út áll mögöttem e hivatal felé".

A szolgálattal és a tanítással kapcsolatos teológiai különbségek "még mindig" akadályozzák a tervét, ismerte el, ahogy az is, hogy az egyházban nem szentelnek fel nőket. A protestánsok nem hisznek a felszentelés szentségében.

Hofmann reményét fejezte ki, hogy a két újonnan felszentelt még életében megtapasztalja a női papokat. Mivel ismét tévedett, hozzátette, hogy "együtt hirdetjük Isten feltétel nélküli kegyelmének és szeretetének örömhírét" - hiszen Isten kegyelme valóban meg nem érdemelt, de nem feltétel nélküli. Végül senki sem tapsolt, bár ez már szokássá vált a Novus Ordo rendezvényeken.

Az élő közvetítés alatti 26 hozzászóló egyike sem rokonszenvezett Hofmann "hitetlen relativista mainstream fecsegésével", amelyet "szörnyűnek", "durvának", "az újonnan felszenteltekkel szembeni tiszteletlenségnek" és "a lepusztult, dekadens német szektás egyház tükörképének" neveztek.

https://gloria.tv/post/SPdGQavbU47743TwDoovMbEwh