2020. november 1., vasárnap

Istenkáromló rajzok: Demokratikus jog?

 

"Az istenkáromló rajzok demokratikus jognak minősülnek?" - kérdezte Jean-Pierre Cattenoz avignoni érsek (LeSalonBeige.fr, október 29).

A válasza: nem. Emlékeztet a Charlie Hebdo magazin elleni támadásokra, amikor mindenki azt mondta: "Én vagyok Charlie".

Cattenoz: "Mindig megerősítettem: nem vagyok Charlie." Elhatárolja magát egy újságtól, amely minden vallás ellen istenkáromlást tesz közzé.

Amikor Charlie újból megjelent, kiadott egy rajzot, amely XVI. Benedeket ábrázolta Mohamed által szodomizálva. A sajtó örült - emlékezik vissza Cattenoz.

Elismeri, hogy "sírtam egy ilyen karikatúra miatt, amely megsebesítette keresztény érzékenységemet". És: "Mindenki szabadsága ott áll meg, ahol megbántja testvérét."

"Párbeszédbe léphetek egy testvéremmel, aki nem osztja az álláspontomat, és felhasználhatom a meggyőzés minden erejét, de eleve kijelenthetem, hogy az istenkáromlás és a karikatúra, bármi is legyen az, a demokráciában jog, ez nem helyes, ez nem igaz. ”

https://gloria.tv/post/2BWiL7d6b3K3C6gChTLnQLXxt

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése