A démoni támadások okai eltérőek. Sok esetben a célpontok nem szándékosan hívják be a gonosz szellemeket, hogy ezek rájuk telepedjenek. Inkább “spirituális rések” létrehozásában vesznek részt, amelyeket a gonosz lelkek meghívásnak tekintenek, ami végül támadáshoz vezet.‎

‎A démoni támadások széles körűek lehetnek, kezdve a zaklatástól, amelyben egy személy egészsége, pénzügyei és kapcsolatai érintettek; a gyötrésen keresztül, amelyben egy személy elméjét olyan zavaró képek és hangok ostromolják, amelyeket csak ők látnak és hallanak; a megszállásig, amelyben a gonosz szellemek irányítást nyernek egy személy teste fölött.‎

A katolicizmus és a népi babonaság keverésének akaratlan cselekedete gyakori módja a démonok meghívásának, mondja Jose Francisco Syquia, a manilai érsekség fő ördögűzője:

‎”Ez tekinthető szinkretizmusnak, amikor az emberek túlságosan elfogadóak más vallásokkal, kultúrákkal vagy hiedelmekkel, anélkül, hogy gondolnának arra, hogy ez babona és bálványimádás” – magyarázza.‎

‎Fr. Daniel Estacio, A Pasig-i Egyházmegye ördögűzője, egy, a Manilai Érsekség ördögűzéssel foglalkozó hivatala (AMOE) által a szellemi hadviselésről szervezett online beszélgetésben konkrét példákat is említ:‎ ‎”Viseled a Szűzanya skapuláréját a védelmedre, de viselsz egy amulettet is. Novenát tartasz, de összekevered a gyógyító boszorkány ráolvasásaival. Tiszteled a szent angyalokat, de a koboldok fontos szerepet játszanak az életedben. Vagy van egy képed a Gyermek Jézusról, de mellette van egy szerencsét hozó macska vagy béka.”‎

‎Syquia szerint a szinkretizmus megszegése az Első Parancsolatnak, amely kifejezetten kimondja: “Nem lehet más istened előttem.” Megjegyzi, hogy az Ószövetség tele van beszámolókkal arról, hogy az izraeliták hogyan imádták Jahvét és a hamis isteneket is.‎

Ez egy házasságtörő cselekedet, mert ez közvetlen sértés Isten ellen,” mondja.‎

‎(….)

Estacio szerint a lelkekbe és szellemekbe vetett hit megtalálható a pogány társadalmakban, ahol úgy vélik, hogy a természetnek olyan hatalma van, amelyet jó vagy rossz célokra lehet használni.‎

‎”Ott van a vágy, hogy ellenőrizzék, hatalommal rendelkezzenek a természet felett, mert ha nem így tesznek, az szorongást kelt bennük. Az erő irányítást ad az embernek egy bizonytalan világban – az erő, hogy esőt csináljon, a növényeket termesszen, biztosítsa a termékenységet” – mondja Estacio.‎

‎Arra figyelmeztet, hogy ugyanazt a hatalmat használják a gonosz varázslatok és a boszorkányság esetében: “A vagyon szerzésére használt varázslás ellentétes a vallással. Tévedés azt hinni, hogy a halott rokonok lelkét az üveg vagy az érme szellemén keresztül lehet hívni. Az ember itt valójában gonosz szellemeket hív.”‎

(…. )

‎A traumának vagy bántalmazásnak való kitettség egy másik rés, amely nyitottá teheti a személyt a lelki támadásra. Ilyen lehet például, ha valaki tanúja egy gyilkosságnak vagy öngyilkosságnak, ha túlél egy balesetet, vagy szexuális, fizikai vagy pszichológiai bántalmazást, együtt él a haraggal, vagy a bosszúállás vágyával, mondja Estacio.‎

‎Ilyen eset volt azé a nőé, akit elküldtek Syquia hivatalába. Az AMOE feljegyzései szerint sátánista volt, akit a nagybátyja és egy férfi unokatestvére fiatal lányként szexuálisan bántalmazott. A férfi, akihez később feleségül ment, szoknyapecér volt. Hogy tagságot szerezzen a sátánista csoportban, a nőt arra utasították, hogy küldjön halálos átkokat három erőszaktevőjére.‎

‎A nő állítólag önként részt vett egy orgián a beavatása alatt, és a sátánnak felajánlott fekete misék során csecsemők meggyilkolásában. Bár végül úgy döntött, hogy elhagyja a csoportot, hosszú időbe telt, mire Syquia és imaharcosai meg tudták szabadítani őt a démonoktól, akik megszállták őt.‎

‎”A haragtartás, a megbocsátásra való képtelenség az ellenség művészbejárója”, mondja Estacio. “Gabriel Amorth atya, a Vatikán fő ördögűzője azt mondta, hogy könnyű megvallani a bűnt egy pap előtt, és lemondani róla, de a megbocsátásra való képtelenség lehetővé teszi az ellenség számára, hogy belépjen“‎

‎Syquia megjegyzi, hogy az AMOE-nak jelentett démoni zaklatásos esetek célpontjai közül sokan viselnek tetoválásokat a bőrükön.‎

‎Azt mondja a pap: “A tetoválások vallási jellegűek, de tapasztalataink azt mutatják, hogy sok démon kapcsolódik a tetoválásokhoz. Bármilyen tetoválás, még akkor is, ha a Szűzanyát ábrázolja. Mert ez a test eltorzítása és egy vallási beavatási rítus a pogányságban. Amikor ördögűzést végzünk, ott fáj. A démonok vonzódnak ehhez, bármilyen rendellenességhez, ami természetellenes egy személyben.“‎

Syquia azt mondja, hogy sokáig maradni a bűn állapotában egy újabb meghívás a gonosz szellemeknek, és felidézi egy olyan ember esetét, aki régóta szeretőt tartott és aki már nem tudott aludni éjszaka a démoni röhögés miatt, amely ébren tartotta.‎

‎”Ha egyszer “műtétet” végzünk, mindent el kell távolítanunk” – figyelmeztet. “Ha bevallod a házasságtörésedet, de visszatérsz a szeretődhöz, az csak a gyónás kegyelmével való visszaélés lenne, mert nem voltál őszinte. A Sátán dühösebb lenne, és még több démont küldene hozzád, hogy még jobban zaklassanak.” De azért, mondja Syquia, vannak olyanok, akik inkább választják a démoni zaklatást, minthogy feladják a szerető tartását, vagy felhagyjanak egy gonosz tevékenységgel, mint az ember, aki, miután konzultált velem, egyszerűen azt mondta: “Gondolkodom még rajta, atyám.” A férfi nem volt hajlandó visszaadni a “milliárdnyi” összeget, amit ellopott, és soha nem ment vissza a paphoz.‎

Nem feladata az ördögűzőknek, hogy a hosszú ideje bűnben lévők fölött imádkozzanak mindaddig, “amíg azok nem választják Istent,” mondja Syquia.‎

‎”Isten szabad akaratot adott az embernek, hogy maga dönthessen tetteiről. Nem Ő az, akinek szüksége van rád. Neked van Rá szükséged. Néha azért történik zaklatás, mert te felébredtél, és rájöttél a valós helyzetedre. Hogyan bocsát meg Isten valakinek, aki nem akarja megváltoztatni a szokásait, és megbocsátást nyerni?‎

‎”Ha az ördög zaklat téged most, biztos lehetsz benne, hogy rosszabb lesz, ha meghalsz, ha megtagadod szokásaid megváltoztatását. Ez az ördög feletted gyakorolt hatalmából való ízelítő, abból, hogy mit tervez valójában veled.”‎

Jose Francisco Syquia atya, a manilai érsekség fő ördögűzője azt is mondja, hogy a démonoktól érkező üzenetek közös tapasztalatai azoknak a papoknak, akik segítenek a megszállt személyek megszabadításában.‎

‎”Nem számítottunk arra, hogy a démonok képesek erre, de ha más ördögűzőket kérdezel, ugyanerről a tapasztalatról fognak beszámolni neked. Általában a démonok fenyegetőznek, vagy azt mondják: “Ez a személy soha nem fog megszabadulni tőlünk,” mondja egy interjúban.‎

‎Syquia, a 170 fős Fülöp-szigeteki Katolikus Ördögűzők Szövetségének elnöke (PACE), már 2002 óta végez ördögűzéseket.‎

Legemlékezetesebb találkozása a démoni üzenetekkel 2003-ban történt, amikor a Manilai Érsekség Ördögűzési Hivatala (AMOE) által használt irodai mobiltelefon fenyegető üzeneteket fogadott egy női ex-sátánista telefonjáról, akit egy Cavite tartománybeli pap küldött hozzá. A pap korábban arról számolt be, hogy látta a nőt lebegni.‎

‎Gina, Syquia titkára és AMOE koordinátora, visszaemlékezése szerint a pap az irodájában beszélt a megszállt nővel és társával, amikor a társa telefonja üzeneteket kezdett fogadni a megszállott telefonjáról, amely egy másik szobában volt, Gina asztala közelében.‎

Az üzenetek mind filippínó nyelven voltak. “Ne higgy a papnak”, olvasható az egyikben. Egy másik azt állította, hogy Syquia bűnös és hazug, és hogy egyáltalán nem tud segíteni a nőnek.‎

‎Gina azt mondja, ő maga is kapott egy hívást a megszállt nőtől, miután az utóbbi elhagyta az irodájukat. Beszélgetésük során is érkeztek a telefonjára üzenetek, mondván, hogy nem igaz, hogy Isten szereti őt, és ő nem fog segíteni Syquia-nak az ördögűzésben.‎

‎”A beszélgetésünk után azonnal töröltem az üzeneteket. Nem őrizzük meg őket. Úgy gondoljuk, hogy nem helyes megtartani őket” – mondja Gina.‎

Harag és átkok‎

‎Syquia emlékeztet arra, hogy az üzenetek tele vannak haraggal és átokkal. A megszállott nő, aki konzultált vele, nem beszélt angolul, de “f * ck you” üzeneteket kapott az ő számáról.‎

‎”Az ördögnek hatalma van minden elektromos dolog felett”, mondja Syquia. “Ha például ez a hely fertőzött, és azt akarják, hogy ismertté váljon a jelenlétük, általában a fények villognak. Ha beszélek, és használok egy bizonyos kütyüt, az ördög könnyen leállítja, mert ő az elektromosság szakértője.”‎

De a fenyegető üzeneteknél jobban aggódik Syquia amiatt, hogy az ördög hogyan használja a modern technológiát arra, hogy csábítsa a fiatalokat az interneten keresztül, különösen a lezárások alatt, amikor felügyelet nélkül órákat töltenek a kibertérben.‎

‎Idéz egy 2000-ben készült tanulmányt, amely megállapította, hogy a 10-17 éves gyermekek esetében a más emberekkel való személyes találkozásoknak már csak egyharmada van, összehasonlítva az előző generációk hasonló korcsoportjaival.‎

‎”Amikor egy személy elszigetelődik, az ördög elkezd dolgozni az elméjén“, figyelmeztet. “A fiataloknak elkezdenek olyan gondolataik lenni, amelyek miatt úgy érzik, hogy depressziósak és egyedül vannak. Csak 30 százaléknyi emberi kapcsolat? Ez az, amire az ördög vágyik.“‎

Syquia szerint, a sok idő, amit interneten szörfözéssel töltenek a fiatal elmét egy hipnotikus transzba hozhatja, és nyitottá válik az ördögi hatásokra és az önszuggesztióra.‎

‎”Az internetnek nincs erkölcse, és a gyerek hajlamos arra, hogy megkeresse azt, ami felcsigázza az érzékeit. Tehát egyik oldalról a másikra ugrik, és megpróbálja fenntartani a magas dopamin-szintet “ – mondja a pap.‎

‎Hozzáteszi: Az ördög különböző mértékben támadja az egyéneket. A kísértések, amelyekkel az ember naponta találkozik, közönséges támadásoknak minősülnek.‎

Az öt érzékszerv‎

‎A pap segítségét igénylő “rendkívüli” támadások közé tartozik a démoni gyötrés, ahol egy személy öt érzékszervét ijesztő jelenések támadják meg; öngyilkosságra hívó és istenkáromló hangok; ütések, fájdalmak és szexuális zaklatás; kellemetlen szagok; vagy étvágytalanság.‎

‎Súlyosabb esetekben, mondja Syquia, az ördög játszik egy személy érzelmeivel, és intenzív depressziót, haragot és félelmet okoz. A személy megtapasztalhatja a lelki “szárazságot” és az elhagyatottságot, és képtelenné válik arra, hogy imádkozzon, nem is beszélve a szentmise-hallgatásról.‎

Egy személy képzeletét démoni, szexuális és istenkáromló képekkel is megtámadhatják. Az emlékezetet is felhasználhatják a „múltbeli sérelmek rögeszméssé válását okozva” mondja Syquia.‎

‎A rosszabb támadások, azt mondja, megmagyarázhatatlan betegségekhez vagy daganatokhoz, valamint furcsa balesetekhez vezethetnek. Az alvást megzavarhatják az éjszakai rettegések és az inkubusz (férfi szellem) vagy a szukkubusz (női szellem) szexuális támadásai. Végül az otthoni és munkahelyi kapcsolatok sérülést szenvedhetnek, még jobban elszigetelve a személyt másoktól. A vállalkozások csődbe juthatnak.‎

A démoni támadás legsúlyosabb formája a megszállás, ahol egy vagy több gonosz szellem átveszi az uralmat egy személy teste fölött, és emberileg lehetetlen dolgokat tesz, amelyekre a személy nem fog emlékezni, ha a válságállapot véget ér.‎

‎Egy Vatikánban ördögűzésről tartott előadáson Syquia bemutatta az AMOE nyilvántartásait, amelyek azt mutatják, hogy a Fülöp-szigeteken az ördögűzők elé került eseteknél leggyakoribb a démoni zaklatás (55 százalék), amelyet a helyek és házak megfertőzése követ (21 százalék). A megszállásos ügyek aránya 15 százalék, a démoni rögeszméké vagy gondolatoké pedig 9 százalék.‎

‎”Második fenevad”‎

‎Syquia azt mondja, hogy a Vatikán figyelmeztette a katolikus ördögűzőket az okkult weboldalakra, amelyet átkot hoznak bárkire, aki megnyitja őket. Ez azt jelenti, hogy egy személy egy hipnotikus transz során könnyen befogadja a képeket és üzeneteket a honlapon.‎

‎Illetékes egyházi tisztviselők Rómában arra figyelmeztettek, hogy a Jelenések könyve, az utolsó könyv az Újszövetségben, utal a “második fenevad”-ra, amely fel fog emelkedni a vörös sárkánytól – közismert nevén a Sátántól, Syquia szerint.‎

‎”Azt mondták, hogy ez a második fenevad valójában a virtuális világ, amelyet a Sátán teremt,” mondja. “Szemben a valóságos világunkkal, a vörös sárkánytól, aki az ördög, két szörnyeteg származna. Ezek közül az egyiknek hatalma lesz létrehozni egy virtuális világot, amely különbözik Isten világától. Megvannak a maga szabályai, és amint az emberek inkább ott kezdenek élni, mint a való világban, az menekülés lesz abból a harcból, hogy szentté váljon ebben a világban.”‎

‎Ami rosszabb, hogy agresszió és kétségbeesés alakulhat ki egy elszigetelt személyben, ha már rabja az internetnek. Amint eluralkodnak ezek a gondolatok, és válság alakul ki, a személy öngyilkossá válhat, mondja Syquia, hozzátéve:‎ ‎”Bizonyos értelemben nem tud felkészülni az életre, mert az interneten nincs olyan, hogy szenvedés. Az illetőt nem tanítják meg arra, hogyan viselje a keresztet.”‎

‎(…)

Syquia már nem számolja, hogy az elmúlt 18 év alatt hány ördögűzést végzett. De minden egyes tapasztalat erősíti azt a hitét, hogy Isten és az ördög is létezik.‎

‎”Láttam, hogy Isten nagyon kézzelfogható módon működik, hogy hogyan cselekszik Isten, és mennyire jelen van valójában”, mondja Syquia. “Ördögűzés közben látod, hogy egy ember lebeg, látod, ahogy sárt hány – ez nem pszichológiai. Látod az ördögi valóságát. Az ördögűző megparancsolja: “Jézus nevében!” És a démonok reagálnak, látod az Istentől való félelmüket, különösen, ha kiűzik őket, és a személy felszabadul.”‎

‎Bármely ördögűzőt kérdezik a tapasztalatáról azt fogja mondani, hogy az emberek ördögtől való megszabadítása az egyik legkonkrétabb bizonyítéka a jó és a rossz közötti harcnak.

‎Hozzáteszi: “Az ördög ismeri minden lélek végtelen értékét Isten szemében. És ha az ördögűző nem menti meg a személy lelkét, akkor úgy végezheti, mint azok a démonok – emberi lelkek, de a gyűlölet és a kétségbeesés ördögi szellemével gyötörve, amely gyötrés örökké tart.”‎

(A cikk forrása egy Fülöp-szigeteki újság két részes (2.és 1.) írása)
https://invocabo.wordpress.com/2021/07/31/demoni-uzenetek-az-ellenseg-hasznalhatja-a-technologiat-mondja-az-ordoguzo/