2020-ban,
a Szűzanya Szeplőtelen Fogantatásának ünnepén Franciscus aláírással
megjelent a Patris Corde kezdetű levél, annak évfordulójára emlékezve,
hogy Szent Józsefet 150 éve nyilvánították az egyetemes egyház
védőszentjévé.
Azóta úgy
hivatkoznak erre a dokumentumra, mint amelyben a pápa meghirdette a
Szent József-évet. Valójában a Szent József-évről egy árva szó sem esik
benne, ahogy Franciscus sem beszélt erről azóta sem. A Szent
József-évet az Apostoli Penitenciária főpenitenciáriusa hirdette meg
egy dekrétumban.
Amit Franciscus hirdetett meg, az az Amoris laetitia-év: egy olyan év, amelyet az Amoris laetitia szinódus utáni apostoli buzdítás „újraolvasására, és a téma tanulmányozására” (Franciscus
üzenete 2021. március 19-én a „Család Amoris laetitia” év kezdetén a
„Mindennapi szeretetünk” című tanulmányi konferencia résztvevőinek) kellene szentelnünk.
Franciscus
nem elégedett az Amoris laetitia fogadtatásával, amelynek
végrehajtását szerinte túl sokan szabotálják, tanításával sokan
ellenkeznek, pedig ez a dokumentum az ő szándékai szerint „egy új
útvonal kezdetét jelentette” (ld. Franciscus korábban idézett üzenete).
Az „új útvonal kezdete” megfogalmazás a nyilvánvaló igazság hirdetése:
az új útvonal értelemszerűen nem a régi, katolikus útvonal. Az Amoris
laetitia ellentmondás Krisztus tanításának, így a Katolikus Egyház
tanításának, egy új út, amely egészen biztosan nem az Út és az Igazság,
és ezért aztán nem vezethet az Életre.
Sokan
megpróbálták a hagyomány tükrében értelmezni Franciscus írását. Az
ilyen emberek és intézmények sokszor és világos jelzést kaptak arról,
hogy ez nem lehetséges: az eretnekségek tisztázását kérőket válaszra
sem méltatta, a II. János Pál Intézetet beszántotta, majd az argentin
püspökök értelmezését tanítóhivatali szintre emelte, kinyilvánítva,
hogy nem lehetséges más értelmezés az általuk megfogalmazotton kívül.
Azaz: a szexuálisan aktív, rendezetlen kapcsolatban élők szentségekhez
járulhatnak, bennfoglaltan állítva ezzel azt, hogy a tisztaság
megtartása lehetetlen és fölösleges, nem szükséges bűnbánat és kegyelmi
állapot az eucharisztia vételéhez, a szituációs etikát emelve az egyház
tanítása helyébe. Mindezt az irgalom jegyében.
Nos,
ez az irgalom nem az az irgalom, amely után a bűnbánó, megtört és
alázatos szívű ember esedezik, hanem a bűntől elhomályosult értelmű,
megátalkodott bűnös által követelt irgalom, a hamis irgalom, amely „az embereknek problémáik látszólagos megoldását kínálja föl cserében azért, hogy elpártolnak az igazságtól” (vö. KEK 675).
Franciscus
2016. március 19-én, Szent Józsefnek, az egyetemes egyház
védőszentjének ünnepén adta ki az Amoris laetitiát. Annak a tiszta,
szűzi életű Szent Józsefnek ünnepén, akit Isten minden férfi közül
választott ki arra, hogy a szeplőtelenül fogantatott Szűz társa és
védelmezője, a megtestesült Második Isteni Személy nevelője és tanítója
legyen. Franciscus kinyilvánította, hogy a tiszta élet nem lehetséges
és nem is szükséges. És erre pont Szent József ünnepét választotta.
És
ha valaki azt gondolná, hogy mindez véletlen, annak megvilágosítására
megismételte a blaszfémiát: Szent József-évnek nyilváníttatta (nem ő
tette…) 2021-et, hogy aztán Szent József ünnepén megkezdje az Amoris
laetitia-évet az Istent és Szent Józsefet gyalázó eretnekség
elmélyítésére.
Azt
mondják, hogy Franciscus egy alvó Szent Józsefet ábrázoló szobrot tart
az íróasztalán. Nehezen, egyre nehezebben hihető, hogy ez igaz
tisztelet megnyilvánulása lenne Szent József iránt, aki az álmában
kapott isteni parancsot ébredés után azonnal, késlekedés nélkül
teljesítette. Mintha inkább blaszfémikus gúny tanúi lennénk: az egyház
védőszentje tehetetlenül, öntudatlanul alszik, és semmit sem tesz, mert
íme, Franciscus zavartalanul uralkodik.
Ugyanolyan
blaszfémia lehet ez, mint a mellkeresztje, amely sajnos nem lett
eltemetve a sátáni Bernardin bíborossal együtt. Ehelyett ismét feltűnt,
immár Franciscus nyakában, hogy a rajta lévő központi alak kicsavart,
hátrafele néző jobb lábbal, szabadkőműves módon keresztbefont karral,
sátáni grimasszal, üresen meredő szemgödrökkel, lángok között álljon
Krisztus követőinek szeme előtt. Ez az a blaszfémikus, szemberöhögő
gúny, amely a hamis próféta mögött álló gonosz sajátja.
„Kelj fel, Isten! Védd meg ügyedet!
Emlékezz meg a gyalázatról,
amellyel egész nap illet téged az esztelen!
Ne feledd el ellenségeid lármáját;
Szüntelen növekszik az ellened szegülők háborgása!” (Zsolt. 74)
Nincsenek megjegyzések:
Megjegyzés küldése